Natječaj "Potpora MSP-ovima za internacionalizaciju" simboliziran globalnim zastavama

Potpora MSP-ovima za internacionalizaciju

3. lipnja 2025. | OTVORENO

Natječajem/Pozivom “Podrška MSP-ovima za internacionalizaciju” potiče se jačanje međunarodne konkurentnosti MSP-ova olakšavanjem sudjelovanja na međunarodnim sajmovima s ciljem predstavljanja njihovih proizvoda/usluga međunarodnoj poslovnoj zajednici u inozemstvu i uvođenja proizvoda na novo, inozemno tržište te povećanja mogućnosti poslovne suradnje s inozemnim partnerima. Svrha je natječaja povećati sposobnost MSP-ova za sudjelovanje na globalnim tržištima te pridonijeti povećanju udjela MSP-ova u ukupnom izvozu roba i usluga poboljšanjem uvjeta za njihov rad u međunarodnom okruženju.

PRIHVATLJIVI PRIJAVITELJI

Prihvatljivi prijavitelji u natječaju “Podrška MSP-ovima za internacionalizaciju” su pravne ili fizičke osobe koje su mikro, mali ili srednji poduzetnici koji imaju najmanje jednog zaposlenog na temelju sati rada u godini za koju prijavitelj ima zadnje dostupne službene podatke prije podnošenja projektnog prijedloga. Prijavitelj mora biti registriran za obavljanje gospodarske djelatnosti najmanje godinu dana (12 mjeseci) prije predaje projektnog prijedloga. Također, prijavitelj u trenutku podnošenja projektnog prijedloga mora biti registriran za obavljanje prihvatljive djelatnosti u kojoj se provode projektne aktivnosti.
Prijavitelj, trgovačko društvo, mora iskazati pozitivan EBITDA (EBITDA = poslovni prihod – poslovni rashod + amortizacija) za godinu za koju ima zadnje dostupne službene podatke prije podnošenja projektnog prijedloga. Prijavitelj koji vodi poslovne knjige i evidencije sukladno Zakonu o porezu na dohodak mora imati iskazan dobitak prema DOH obrascu za godinu za koju ima zadnje dostupne službene podatke prije podnošenja projektnog prijedloga.
Poslovni prihodi prijavitelja u godini za koju ima zadnje dostupne službene podatke prije podnošenja projektnog prijedloga, moraju biti minimalno 50 % ukupne vrijednosti projekta.

RASPOLOŽIVA SREDSTVA, IZNOS I INTENZITET POTPORA

Ukupno raspoloživa bespovratna sredstva Natječaja: 25.000.000 EUR

Bespovratna sredstva koja će se dodijeliti putem ovog Poziva smatraju se potporom male vrijednosti.

Najviši iznos bespovratnih sredstava koji se može dodijeliti u okviru Poziva iznosi 120.000 EUR po pojedinačnom projektnom prijedlogu.

Najniži iznos bespovratnih sredstava koji se može dodijeliti u okviru Poziva iznosi 6.000 EUR po pojedinačnom projektnom prijedlogu.

Intenzitet potpore za mikro i malo poduzeće iznos do 75% prihvatljivih troškova, a za srednje poduzeće do 60% prihvatljivih troškova.

PRIHVATLJIVOST PROJEKTA

Projekt mora doprinjeti ostvarenju ciljeva Prioriteta 1. Jačanje gospodarstva ulaganjem u istraživanje i inovacije, podupiranjem poslovne konkurentnosti, digitalizacije i razvojem vještina za pametnu specijalizaciju, Specifičnog cilja RSO 1.3. Jačanje održivog rasta i konkurentnosti MSP-ova i otvaranje radnih mjesta u njima, među ostalim i kroz produktivna ulaganja, uključujući usklađenost s relevantnim strategijama na kojima se Program temelji – NRS do 2030. i S3.

Područje primjene rezultata projekta je u okviru najmanje jednog tematskog prioritetnog područja definiranog u S3, te je povezano s realizacijom najmanje jednog cilja najmanje jednog tematskog prioritetnog područja.

U okviru ovog Poziva potpore se ne mogu dodijeliti za aktivnosti unutar sljedećih sektora:

1. Poslovanja nekretninama (NKD oznaka 68);
2. Djelatnosti kockanja i klađenja (NKD oznaka 92);
3. Financijske djelatnosti i djelatnosti osiguranja (NKD oznake: 64, 65, 66);
4. Pravne i računovodstvene djelatnosti (NKD oznaka 69);
5. Trgovine na veliko i malo;
6. Knjižnice, arhivi, muzeji i ostale kulturne djelatnosti;
7. Sportske, zabavne i rekreacijske djelatnosti;
8. Proizvodnja, prerada i stavljanje na tržište duhana i duhanskih proizvoda;
9. Potpore koje se uvjetuju upotrebom domaćih proizvoda ili usluga umjesto uvoznih;
10. Primarna proizvodnja proizvoda ribarstva i akvakulture;
11. Prerada i stavljanje na tržište proizvoda ribarstva i akvakulture, ako je iznos potpore utvrđen
na temelju cijene ili količine kupljenih proizvoda ili proizvoda stavljenih na tržište;
12. Primarna proizvodnja poljoprivrednih proizvoda;
13. Sektor prerade i stavljanja na tržište poljoprivrednih proizvoda, u jednom od sljedećih slučajeva:
– ako se iznos potpore utvrđuje na temelju cijene ili količine tih proizvoda koji su kupljeni od primarnih proizvođača ili koje dotični poduzetnici stavljaju na tržište
– ako su potpore uvjetovane njihovim djelomičnim ili potpunim prenošenjem na primarne proizvođače
14. Djelatnosti povezane s izvozom u treće zemlje ili države članice, konkretno potpore izravno povezane s izvezenim količinama, uspostavljanjem i radom distribucijske mreže ili drugim tekućim rashodima povezanima s djelatnošću izvoza.

PRIHVATLJIVOST AKTIVNOSTI I TROŠKOVA

Aktivnosti koje se mogu financirati u okviru ovog Poziva moraju biti potrebne za prezentiranje poslovanja poduzetnika na inozemnim tržištima kroz sudjelovanje na međunarodnim sajmovima koji se održavaju u razdoblju provedbe projekta te moraju voditi do ispunjenja rezultata projekta koji pridonose ostvarenju ciljeva Poziva, a koji je vezan s Tematskim prioritetnim područjima kako su definirani Strategijom pametne specijalizacije S3 (TPP).

Prihvatljivi međunarodni sajmovi su oni izvan RH, koji imaju najmanje 10% stranih izlagača/sudionika u ukupnom broju izlagača/sudionika ili 5% inozemnih poslovnih posjetitelja*. 

* Stranim izlagačima/sudionicima/posjetiteljima smatraju se izlagači/sudionici/posjetitelji koji nisu iz zemlje u kojoj se organizira sajam. Navedeno se dokazuje objavom na internetskoj stranici organizatora sajma. Ukoliko podaci na internetskoj stranici ili u bazama podataka ( kao npr. www.auma.de, ili sl.) ne budu dostupni ili budu nepotpuni ili neadekvatni, podnositelj zahtjeva će morati dostaviti potvrdu organizatora sajma.

Provedba i aktivnosti projekta ne smiju započeti prije podnošenja projektnog prijedloga izuzev plaćanja kotizacije za sajam (prihvatljivo od 05. prosinca 2024. godine) niti završiti prije potpisivanja Ugovora o dodjeli bespovratnih sredstava.

Prijavitelj po projektnom prijedlogu može prijaviti sudjelovanje na najviše 4 međunarodna sajma.

Nastup na sajmu uključuje:

  • sudjelovanje na međunarodnom sajmu
  • najam izložbenog prostora
  • postavljanje, uređenje, opremanje i pripreme štanda s potrebnim priključcima
  • najam opreme (ICT oprema, ugostiteljska oprema, projektor i sl.)
  • upis u katalog izlagača
  • izrada promotivnog materijala za nastup na sajmu
  • angažiranje prevoditelja za vrijeme trajanja sajma
  • prijevoz zaposlenika i opreme/izložaka
  • isplata dnevnica zaposlenika
  • najam smještaja za zaposlenike
  • aktivnosti promidžbe i vidljivosti projekta
  • provedba aktivnosti vezanih za horizontalna načela

Prihvatljivi izravni troškovi u okviru aktivnosti nastupa na sajmu uključuju:

  • kotizacije za nastup na sajmu (prihvatljivi od 05. prosinca 2024.)
  • najam izložbenog prostora (najam neopremljenog izložbenog prostora ili najam izložbenog prostora sa tipskim štandom)
  • postavljanje, uređenje, opremanje i pripreme štanda s potrebnim priključcima (uključujući troškove postavljanja i rastavljanja štanda, troškove čišćenja, troškove priključka električne energije, vode, interneta i sl.)
  • najam opreme (ICT oprema, ugostiteljska oprema, projektor i sl.)
  • upis u katalog izlagača
  • promotivni materijali za nastup na sajmu
  • prevoditelj za vrijeme trajanja sajma
  • troškovi – prijevoz opreme/izložaka

Neizravni troškovi nastali izravno kao posljedica provedbe projekta kod prijavitelja izračunavaju se po fiksnoj stopi do visine od 7% iznosa ukupne vrijednosti prihvatljivih izravnih troškova projekta.

Prihvatljivi neizravni troškovi nastali provedbom projekta uključuju:

  • troškove promidžbe i vidljivosti projekta;
  • troškove provedbe horizontalnih aktivnosti (npr. promicanje pristupačnosti za osobe s invaliditetom, ravnopravnost spolova i nediskriminacija);
  • troškove pripreme projektnog prijedloga;
  • putne troškove – prijevoz zaposlenika

KRITERIJI OCJENJIVANJA PROJEKTA

Ocjena kvalitete projektnog prijedloga izvršit će se sukladno kriterijima odabira utvrđenima u nastavku i u Prilogu 3. Postupak dodjele bespovratnih sredstava – Ocjenjivanje kvalitete.

Projektni prijedlog mora kumulativno zadovoljiti sljedeće kriterije:

  • za kriterij Vrijednost za novac koju projekt nudi od 34-50%
  • za kriterij Financijska održivost projekta od 5-18%
  • za kriterij Provedbeni kapaciteti prijavitelja od 8-14%
  • za kriterij Dizajn i zrelost od 8-14%
  • za kriterij Promicanje jednakih mogućnosti i socijalne uključenosti do 4%

Minimalni ukupni zbroj bodova je 30 tj. 60% maksimalnog broja bodova (50 bodova). 

PROVEDBA PROJEKTA

Razdoblje provedbe projekta je 24 mjeseca od dana potpisivanja Ugovora o dodjeli bespovratnih sredstava.

ROK ZA PRIJAVU I TRAJANJE POZIVA

Projektne prijedloge u okviru Poziva potencijalni prijavitelji mogu podnositi od 01. srpnja 2025. godine u 11:00 sati do iskorištenja raspoloživih sredstava za predmetni Poziv, a najkasnije do 30. prosinca 2026. godine, u 14:00 sati.

Otvoreni natječaji

Natječaji u najavi