Natječaj "Potpora MSP-ovima za internacionalizaciju" simboliziran globalnim zastavama

Potpora MSP-ovima za internacionalizaciju

9. prosinca 2024. | U NAJAVI

Natječajem “Podrška MSP-ovima za internacionalizaciju” potiče se jačanje međunarodne konkurentnosti MSP-ova olakšavanjem sudjelovanja na međunarodnim sajmovima s ciljem predstavljanja njihovih proizvoda/usluga međunarodnoj poslovnoj zajednici u inozemstvu i uvođenja proizvoda na novo, inozemno tržište te povećanja mogućnosti poslovne suradnje s inozemnim partnerima. Svrha je natječaja povećati sposobnost MSP-ova za sudjelovanje na globalnim tržištima te pridonijeti povećanju udjela MSP-ova u ukupnom izvozu roba i usluga poboljšanjem uvjeta za njihov rad u međunarodnom okruženju.

PRIHVATLJIVI PRIJAVITELJI

Prihvatljivi prijavitelji u natječaju “Podrška MSP-ovima za internacionalizaciju” su pravne ili fizičke osobe koje su mikro, mali ili srednji poduzetnici koji imaju najmanje jednog zaposlenog na temelju sati rada u godini za koju prijavitelj ima zadnje dostupne službene podatke prije podnošenja projektnog prijedloga. Prijavitelj mora biti registriran za obavljanje gospodarske djelatnosti najmanje godinu dana (12 mjeseci) prije predaje projektnog prijedloga. Također, prijavitelj u trenutku podnošenja projektnog prijedloga mora biti registriran za obavljanje prihvatljive djelatnosti u kojoj se provode projektne aktivnosti.
Prijavitelj, trgovačko društvo, mora iskazati pozitivan EBITDA (EBITDA = poslovni prihod – poslovni rashod + amortizacija) za godinu za koju ima zadnje dostupne službene podatke prije podnošenja projektnog prijedloga. Prijavitelj koji vodi poslovne knjige i evidencije sukladno Zakonu o porezu na dohodak mora imati iskazan dobitak prema DOH obrascu za godinu za koju ima zadnje dostupne službene podatke prije podnošenja projektnog prijedloga.
Poslovni prihodi prijavitelja u godini za koju ima zadnje dostupne službene podatke prije podnošenja projektnog prijedloga, moraju biti minimalno 50 % ukupne vrijednosti projekta.

RASPOLOŽIVA SREDSTVA, IZNOS I INTENZITET POTPORA

Ukupno raspoloživa bespovratna sredstva Natječaja: 25.000.000 EUR

Bespovratna sredstva koja će se dodijeliti putem ovog Poziva smatraju se potporom male vrijednosti.

Najviši iznos bespovratnih sredstava koji se može dodijeliti u okviru Poziva iznosi 60.000 EUR po pojedinačnom projektnom prijedlogu.

Najniži iznos bespovratnih sredstava koji se može dodijeliti u okviru Poziva iznosi 6.000 EUR po pojedinačnom projektnom prijedlogu.

Intenzitet potpore za mikro i malo poduzeće iznos do 75 % prihvatljivih troškova, a za srednje poduzeće do 60 % prihvatljivih troškova.

PRIHVATLJIVOST PROJEKTA

Projekt mora doprinjeti ostvarenju ciljeva Prioriteta 1. Jačanje gospodarstva ulaganjem u istraživanje i inovacije, podupiranjem poslovne konkurentnosti, digitalizacije i razvojem vještina za pametnu specijalizaciju, Specifičnog cilja RSO 1.3. Jačanje održivog rasta i konkurentnosti MSP-ova i otvaranje radnih mjesta u njima, među ostalim i kroz produktivna ulaganja, uključujući usklađenost s relevantnim strategijama na kojima se Program temelji – NRS do 2030. i S3.

Područje primjene rezultata projekta je u okviru najmanje jednog tematskog prioritetnog područja definiranog u S3, te je povezano s realizacijom najmanje jednog cilja najmanje jednog tematskog prioritetnog područja.

Aktivnosti projekta ne smiju započeti prije podnošenja projektne prijave .

PRIHVATLJIVOST AKTIVNOSTI I TROŠKOVA

Aktivnosti moraju voditi prezentiranju poslovanja poduzetnika na inozemnim tržištima kroz sudjelovanje na međunarodnim sajmovima koji se održavaju u razdoblju provedbe projekta te moraju voditi do ispunjenja rezultata projekta koji pridonose ostvarenju ciljeva natječaja.

Prihvatljivi su sajmovi na kojima prijavitelj sudjeluje kao izlagač, a koji  je vezan s Tematskim prioritetnim područjima kako su definirani Strategijom pametne specijalizacije S3 (TPP)  koji je upisan u baze www.auma.de.

Prijavitelj po projektnom prijedlogu može prijaviti sudjelovanje na 2 međunarodna sajma.

Nastup na sajmu uključuje:

  • sudjelovanje na međunarodnom sajmu
  • najam izložbenog prostora
  • postavljanje, uređenje, opremanje i pripreme štanda s potrebnim priključcima
  • najam opreme (ICT oprema, ugostiteljska oprema, projektor i sl.)
  • upis u katalog izlagača
  • izrada promotivnog materijala za nastup na sajmu
  • angažiranje prevoditelja za vrijeme trajanja sajma
  • prijevoz zaposlenika i opreme/izložaka
  • isplata dnevnica zaposlenika
  • najam smještaja za zaposlenike
  • aktivnosti promidžbe i vidljivosti projekta

Prihvatljivi izravni troškovi u okviru aktivnosti nastupa na sajmu uključuju:

  • kotizacije za nastup na sajmu (prihvatljivi od 05. prosinca 2024.)
  • najam izložbenog prostora (najam neopremljenog izložbenog prostora ili najam izložbenog prostora sa tipskim štandom)
  • postavljanje, uređenje, opremanje i pripreme štanda s potrebnim priključcima (uključujući troškove postavljanja i rastavljanja štanda, troškove čišćenja, troškove priključka električne energije, vode, interneta i sl.)
  • najam opreme (ICT oprema, ugostiteljska oprema, projektor i sl.)
  • upis u katalog izlagača
  • promotivni materijali za nastup na sajmu
  • prevoditelj za vrijeme trajanja sajma

Neizravni troškovi nastali izravno kao posljedica provedbe projekta kod prijavitelja izračunavaju se po fiksnoj stopi do visine od 7% iznosa ukupne vrijednosti prihvatljivih izravnih troškova projekta.

Prihvatljivi neizravni troškovi nastali provedbom projekta uključuju:

  • troškove – prijevoz zaposlenika i opreme/izložaka
  • dnevnice zaposlenika – po odobrenom danu sudjelovanja na sajmu, najviše za broj dana trajanja sajma + 3 (npr. ako sajam traje sedam dana prihvatljiv je trošak od najviše 10 dnevnica po zaposleniku/ po sajmu)
  • smještaj – najviše za broj dana trajanja sajma + 3 (npr. ako sajam traje sedam dana prihvatljiv je trošak od najviše 10 noćenja po zaposleniku/po sajmu) u objektu do uključivo 4 zvjezdice
  • troškove promidžbe i vidljivosti projekta

KRITERIJI OCJENJIVANJA PROJEKTA

Ocjena kvalitete projektnog prijedloga izvršit će se sukladno kriterijima odabira utvrđenima u nastavku i u Prilogu 3. Postupak dodjele bespovratnih sredstava – Ocjenjivanje kvalitete.

Projektni prijedlog mora kumulativno zadovoljiti sljedeće kriterije:

  • za kriterij Vrijednost za novac koju projekt nudi od 20-50%
  • za kriterij Financijska održivost projekta od 10-20%
  • za kriterij Provedbeni kapaciteti prijavitelja od 5-15%
  • za kriterij Dizajn i zrelost od 5-15%
  • za kriterij Promicanje jednakih mogućnosti i socijalne uključenosti od 2-5%

Minimalni ukupni zbroj bodova je 60%.

PROVEDBA PROJEKTA

Razdoblje provedbe projekta je 24 mjeseca od dana potpisivanja Ugovora o dodjeli bespovratnih sredstava.

TRAJANJE POZIVA

Projektne prijedloge u okviru Poziva potencijalni prijavitelji moći će podnositi do iskorištenja raspoloživih sredstava, a najkasnije do 30.12.2026. godine.

OBJAVA POZIVA

Objava poziva očekuje se tijekom prosinca 2024. godine.

Otvoreni natječaji

Natječaji u najavi