PRIHVATLJIVI PRIJAVITELJI
RASPOLOŽIVA SREDSTVA, IZNOS I INTENZITET POTPORA
Ukupno raspoloživa bespovratna sredstva Natječaja: 25.000.000 EUR
Bespovratna sredstva koja će se dodijeliti putem ovog Poziva smatraju se potporom male vrijednosti.
Najviši iznos bespovratnih sredstava koji se može dodijeliti u okviru Poziva iznosi 120.000 EUR po pojedinačnom projektnom prijedlogu.
Najniži iznos bespovratnih sredstava koji se može dodijeliti u okviru Poziva iznosi 6.000 EUR po pojedinačnom projektnom prijedlogu.
Intenzitet potpore za mikro i malo poduzeće iznos do 75% prihvatljivih troškova, a za srednje poduzeće do 60% prihvatljivih troškova.
PRIHVATLJIVOST PROJEKTA
Projekt mora doprinjeti ostvarenju ciljeva Prioriteta 1. Jačanje gospodarstva ulaganjem u istraživanje i inovacije, podupiranjem poslovne konkurentnosti, digitalizacije i razvojem vještina za pametnu specijalizaciju, Specifičnog cilja RSO 1.3. Jačanje održivog rasta i konkurentnosti MSP-ova i otvaranje radnih mjesta u njima, među ostalim i kroz produktivna ulaganja, uključujući usklađenost s relevantnim strategijama na kojima se Program temelji – NRS do 2030. i S3.
Područje primjene rezultata projekta je u okviru najmanje jednog tematskog prioritetnog područja definiranog u S3, te je povezano s realizacijom najmanje jednog cilja najmanje jednog tematskog prioritetnog područja.
U okviru ovog Poziva potpore se ne mogu dodijeliti za aktivnosti unutar sljedećih sektora:
1. Poslovanja nekretninama (NKD oznaka 68);
2. Djelatnosti kockanja i klađenja (NKD oznaka 92);
3. Financijske djelatnosti i djelatnosti osiguranja (NKD oznake: 64, 65, 66);
4. Pravne i računovodstvene djelatnosti (NKD oznaka 69);
5. Trgovine na veliko i malo;
6. Knjižnice, arhivi, muzeji i ostale kulturne djelatnosti;
7. Sportske, zabavne i rekreacijske djelatnosti;
8. Proizvodnja, prerada i stavljanje na tržište duhana i duhanskih proizvoda;
9. Potpore koje se uvjetuju upotrebom domaćih proizvoda ili usluga umjesto uvoznih;
10. Primarna proizvodnja proizvoda ribarstva i akvakulture;
11. Prerada i stavljanje na tržište proizvoda ribarstva i akvakulture, ako je iznos potpore utvrđen
na temelju cijene ili količine kupljenih proizvoda ili proizvoda stavljenih na tržište;
12. Primarna proizvodnja poljoprivrednih proizvoda;
13. Sektor prerade i stavljanja na tržište poljoprivrednih proizvoda, u jednom od sljedećih slučajeva:
– ako se iznos potpore utvrđuje na temelju cijene ili količine tih proizvoda koji su kupljeni od primarnih proizvođača ili koje dotični poduzetnici stavljaju na tržište
– ako su potpore uvjetovane njihovim djelomičnim ili potpunim prenošenjem na primarne proizvođače
14. Djelatnosti povezane s izvozom u treće zemlje ili države članice, konkretno potpore izravno povezane s izvezenim količinama, uspostavljanjem i radom distribucijske mreže ili drugim tekućim rashodima povezanima s djelatnošću izvoza.
PRIHVATLJIVOST AKTIVNOSTI I TROŠKOVA
Aktivnosti koje se mogu financirati u okviru ovog Poziva moraju biti potrebne za prezentiranje poslovanja poduzetnika na inozemnim tržištima kroz sudjelovanje na međunarodnim sajmovima koji se održavaju u razdoblju provedbe projekta te moraju voditi do ispunjenja rezultata projekta koji pridonose ostvarenju ciljeva Poziva, a koji je vezan s Tematskim prioritetnim područjima kako su definirani Strategijom pametne specijalizacije S3 (TPP).
Prihvatljivi međunarodni sajmovi su oni izvan RH, koji imaju najmanje 10% stranih izlagača/sudionika u ukupnom broju izlagača/sudionika ili 5% inozemnih poslovnih posjetitelja*.
* Stranim izlagačima/sudionicima/posjetiteljima smatraju se izlagači/sudionici/posjetitelji koji nisu iz zemlje u kojoj se organizira sajam. Navedeno se dokazuje objavom na internetskoj stranici organizatora sajma. Ukoliko podaci na internetskoj stranici ili u bazama podataka ( kao npr. www.auma.de, ili sl.) ne budu dostupni ili budu nepotpuni ili neadekvatni, podnositelj zahtjeva će morati dostaviti potvrdu organizatora sajma.
Provedba i aktivnosti projekta ne smiju započeti prije podnošenja projektnog prijedloga izuzev plaćanja kotizacije za sajam (prihvatljivo od 05. prosinca 2024. godine) niti završiti prije potpisivanja Ugovora o dodjeli bespovratnih sredstava.
Prijavitelj po projektnom prijedlogu može prijaviti sudjelovanje na najviše 4 međunarodna sajma.
Nastup na sajmu uključuje:
- sudjelovanje na međunarodnom sajmu
- najam izložbenog prostora
- postavljanje, uređenje, opremanje i pripreme štanda s potrebnim priključcima
- najam opreme (ICT oprema, ugostiteljska oprema, projektor i sl.)
- upis u katalog izlagača
- izrada promotivnog materijala za nastup na sajmu
- angažiranje prevoditelja za vrijeme trajanja sajma
- prijevoz zaposlenika i opreme/izložaka
- isplata dnevnica zaposlenika
- najam smještaja za zaposlenike
- aktivnosti promidžbe i vidljivosti projekta
- provedba aktivnosti vezanih za horizontalna načela
Prihvatljivi izravni troškovi u okviru aktivnosti nastupa na sajmu uključuju:
- kotizacije za nastup na sajmu (prihvatljivi od 05. prosinca 2024.)
- najam izložbenog prostora (najam neopremljenog izložbenog prostora ili najam izložbenog prostora sa tipskim štandom)
- postavljanje, uređenje, opremanje i pripreme štanda s potrebnim priključcima (uključujući troškove postavljanja i rastavljanja štanda, troškove čišćenja, troškove priključka električne energije, vode, interneta i sl.)
- najam opreme (ICT oprema, ugostiteljska oprema, projektor i sl.)
- upis u katalog izlagača
- promotivni materijali za nastup na sajmu
- prevoditelj za vrijeme trajanja sajma
- troškovi – prijevoz opreme/izložaka
Neizravni troškovi nastali izravno kao posljedica provedbe projekta kod prijavitelja izračunavaju se po fiksnoj stopi do visine od 7% iznosa ukupne vrijednosti prihvatljivih izravnih troškova projekta.
Prihvatljivi neizravni troškovi nastali provedbom projekta uključuju:
- troškove promidžbe i vidljivosti projekta;
- troškove provedbe horizontalnih aktivnosti (npr. promicanje pristupačnosti za osobe s invaliditetom, ravnopravnost spolova i nediskriminacija);
- troškove pripreme projektnog prijedloga;
- putne troškove – prijevoz zaposlenika
KRITERIJI OCJENJIVANJA PROJEKTA
Ocjena kvalitete projektnog prijedloga izvršit će se sukladno kriterijima odabira utvrđenima u nastavku i u Prilogu 3. Postupak dodjele bespovratnih sredstava – Ocjenjivanje kvalitete.
Projektni prijedlog mora kumulativno zadovoljiti sljedeće kriterije:
- za kriterij Vrijednost za novac koju projekt nudi od 34-50%
- za kriterij Financijska održivost projekta od 5-18%
- za kriterij Provedbeni kapaciteti prijavitelja od 8-14%
- za kriterij Dizajn i zrelost od 8-14%
- za kriterij Promicanje jednakih mogućnosti i socijalne uključenosti do 4%
Minimalni ukupni zbroj bodova je 30 tj. 60% maksimalnog broja bodova (50 bodova).
PROVEDBA PROJEKTA
Razdoblje provedbe projekta je 24 mjeseca od dana potpisivanja Ugovora o dodjeli bespovratnih sredstava.