Natječaj 4.2.1. „Povećanje dodane vrijednosti poljoprivrednim proizvodima - 2020“
Natječaj 4.2.1. „Povećanje dodane vrijednosti poljoprivrednim proizvodima“ u vrijednosti od 300 milijuna kuna, namijenjen je za sve fizičke i pravne osobe koje se bave preradom poljoprivrednih proizvoda.
Putem natječaja mogu se dobiti sredstva za ulaganje u građenje i/ili opremanje objekta za proizvodnju i preradu, objekte za prodaju i prezentaciju vlastitih poljoprivrednih proizvoda, ostale gospodarske objekte, gospodarska vozila i poljoprivredne strojeve.
Prihvatljivi prijavitelji
- Fizičke i pravne osobe registrirane za preradu poljoprivrednih proizvoda (mikro, mala, srednja i velika poduzeća) iz Priloga I. Ugovoru u trenutku objave nacrta Natječaja na e-savjetovanju (06. prosinca 2019.)
- Fizičke i pravne osobe upisane u Upisnik poljoprivrednika (mikro, mala i srednja poduzeća te velika poduzeća) pod uvjetom da najkasnije u trenutku podnošenja konačnog zahtjeva za isplatu budu registrirane za preradu poljoprivrednih proizvoda iz Priloga I. Ugovoru u odgovarajućim registrima/upisnicima
- Proizvođačke organizacije priznate sukladno posebnim propisima koji uređuju rad proizvođačkih organizacija, pod uvjetom da najkasnije u trenutku podnošenja konačnog zahtjeva za isplatu budu registrirane za preradu poljoprivrednih proizvoda iz Priloga I. Ugovoru u odgovarajućim registrima/upisnicima
- U slučaju samostalnog ulaganja u marketing primarnih poljoprivrednih proizvoda, fizičke i pravne osobe moraju biti upisane u Upisnik poljoprivrednika najmanje godinu dana u trenutku objave nacrta Natječaja, no ne moraju biti registrirane za preradu poljoprivrednih proizvoda
- Prihvatljivi korisnici moraju ispuniti uvjete iz Priloga I ovog natječaja.
- VAŽNO: Ulaganja u preradu grožđa za proizvodnju vina nisu prihvatljiva u sklopu tipa operacije 4.2.1, niti u sklopu ovoga Natječaja, obzirom su ista prihvatljiva u sklopu mjere Ulaganja iz Nacionalnog programa pomoći sektoru vina za razdoblje od 2019. - 2023.
Razina i visina potpore
Visina potpore:
Mikro, mali i srednji korisnici:
Najniža visina javne potpore po projektu iznosi 15.000 EUR
Najviša visina potpore po projektu iznosi:
a) do 3.000.000 EUR za sektor prerade mesa i mlijeka
b) do 2.000.000 EUR za ostale sektore
c) do 200.000 EUR za korisnike početnike
Veliki korisnici:
Najniža visina javne potpore po projektu iznosi 15.000 EUR
Najviša visina potpore po projektu iznosi:
a) do 5.000.000 EUR za sektor prerade mesa i mlijeka
b) do 3.000.000 EUR za ostale sektore
c) do 200.000 EUR za korisnike početnike
Intenzitet potpore:
Do 50 % vrijednosti ukupno prihvatljivih troškova
Prihvatljivost projekta
Projekt se odnosi na preradu i/ili marketing poljoprivrednih proizvoda koji su navedeni u Prilogu I. Ugovoru
Prihvatljive aktivnosti:
-
Objekti za preradu i ostali gospodarski objekti koji su u funkciji djelatnosti prerade s pripadajućom unutarnjom i vanjskom infrastrukturom (građenje/rekonstrukcija prostora)
-
Strojevi i oprema za preradu i ostale postupke koji su u funkciji djelatnosti prerade (prihvat sirovine, skladištenje, obrada/prerada, hlađenje, klimatizacija, pakiranje, manipulacija, čišćenje, pročišćavanje, laboratorij i analiza, energija i instalacije, sigurnosni nadzor, potrebe veterinarske kontrole, transport)
-
Objekti za prodaju i prezentaciju vlastitih poljoprivrednih proizvoda (isključujući kušaonice)-(građenje/rekonstrukcija objekata, opremanje)
-
Objekti za obradu otpadnih voda, filtriranje zraka i rashladne sustave s pripadajućom unutarnjom i vanjskom infrastrukturom (građenje/rekonstrukcija objekata, opremanje)
-
Ostali gospodarski objekti, upravne prostorije s pripadajućim sadržajima, opremom i infrastrukturom koji su u funkciji djelatnosti prerade (građenje/rekonstrukcija objekata, opremanje)
-
Gospodarska vozila i poljoprivredni strojevi (građenje/rekonstrukcija objekata, gospodarska vozila i poljoprivredni strojevi)
-
Kupnja zemljišta i objekata radi realizacije projekta - do 10% vrijednosti ukupno prihvatljivih troškova projekta (bez općih troškova)
- Prilagodba novouređenim standardima u skladu s člankom 17. Uredbe (EU) br. 1305/201
-
Opći troškovi (priprema poslovnog plana i dokumentacije, troškovi projektno- tehničke dokumentacije, geodetskih podloga, elaborata i trošak nadzora)- do 10% vrijednosti ukupno prihvatljivih troškova projekata
-
Nematerijalni troškovi (kupnja ili razvoj računalnih programa, kupnja prava na patente i licence, zaštita autorskih prava, registracija i održavanje žigova, ostali nematerijalni troškovi povezani s materijalnim ulaganjem)
Neprihvatljive aktivnosti:
-
porez na dodanu vrijednost (u daljnjem tekstu: PDV) u slučaju da je korisnik porezni obveznik upisan u registar obveznika PDV-a te ima pravo na odbitak pretporeza
-
drugi porezi te propisane naknade i doprinosi
-
kamate
-
rabljena poljoprivredna mehanizacija, oprema i gospodarska vozila
-
svi troškovi održavanja/zamjene i amortizacije
-
troškovi vezani uz ugovor o leasingu, kao što su marža davatelja leasinga, troškovi kredita i refinanciranja kamata, režijski troškovi i troškovi osiguranja
-
kupnja prava na poljoprivrednu proizvodnju, prava na plaćanje, kupnja životinja, kupnja i sadnja jednogodišnjeg bilja
-
nepredviđeni radovi u gradnji i ostali nepredviđeni troškovi
-
plaće i druge naknade djelatnika korisnika koji su zaposleni temeljem ugovora o radu
-
troškovi vlastitog rada
-
operativni troškovi
-
troškovi nastali prije podnošenja zahtjeva za potporu, osim općih troškova i troškova kupnje zemljišta/objekata, ali ne prije 1. siječnja 2014. godine
-
novčane kazne, financijske kazne i troškovi parničnog postupka i/iliplaćanje gotovim novcem.
VAŽNO:
Prije podnošenja Zahtjeva za potporu, a nakon objave natječaja, potrebno provesti postupak nabave sukladno propisima bilo da je riječ o jednostavnoj ili javnoj nabavi
Javna nabava je uređena posebnim propisima, a ako se radi o jednostavnoj nabavi, potrebno je za svaki prihvatljivi trošak (izuzev općih troškova i troškova kupnje zemljišta i/ili objekata) preko mrežnih stranica Agencije za plaćanja prikupiti najmanje dvije valjane ponude, a rok prikupljanja ponuda ne smije biti kraći od 14 dana.
Kriteriji odabira:
-
veličina gospodarstva (bodove dobivaju samo mikro, mali i srednji korisnici)
-
vrsta ulaganja
-
zadržavanje ili stvaranje novih radnih mjesta
-
kamate
-
duljina poslovanja i uspješnost poslovanja
-
pokrivenost ulaganja prihodima
-
sektor ulaganja
-
sustavi kvalitete poljoprivrednih i prehrambenih proizvoda
-
lokacija ulaganja
-
novi/ inovativni proizvod/tehničko-tehnološki proces
-
doprinos ulaganja fokus području
-
smanjenje emisije CO₂
Podnošenje projekata/zahtjeva za potporu teče od 19. ožujka 2020. godine od 12:00 sati do 18. rujna 2020. godine do 12:00 sati.