RASPOLOŽIVI IZNOS
Ukupan iznos raspoloživih sredstava u ovom natječaju iznosi 106.000.000 EUR od čega je 21.000.000 EUR namijenjen ulaganjima na potpomognutim i brdsko-planinskim područjima.
PREDMET PROJEKTA
Predmet projektnog prijedloga je zgrada javnog sektora za koju prijavitelj ima dokaz vlasništva, zadnji važeći akt koji dokazuje da je zgrada postojeća sukladno Zakonu o gradnji, za koju je izrađeno izvješće o energetskom pregledu zgrade i energetski certifikat prije obnove, glavni projekt energetske/kružne obnove, prikaz primijenjenih mjera zaštite od požara, analiza postojećeg stanja zgrade, iskaznica energetskih svojstava zgrade i troškovnik građevinsko-obrtničkih radova i opreme. Ostali uvjeti prihvatljivosti bit će definirani u Pozivu.
KATEGORIJE OBNOVE
Razlikujemo tri kategorije obnove, čija definicija se razlikuje ovisno o tome radi li se o zgradama koje su kulturno dobro ili ne. O kategoriji obnove koja će se provoditi ovisi intenzitet sufinanciranja i maksimalni iznos prihvatljivih troškova, odnosno bespovratnih sredstava po pojedinoj aktivnosti/mjeri projekta. U naslovu Svrha (Cilj) Poziva navedene su minimalne uštede koje je potrebno postići kako bi se projektni prijedlog razmotrio za sufinanciranje neovisno o minimalnim uštedama koje je potrebno postići prema definiciji obnove.
ZGRADE SA STATUSOM KULTURNOG DOBRA
- kategorije obnove za zgrade koje nemaju status kulturnog dobra sukladno Programu energetske obnove zgrada javnog sektora za razdoblje do 2030. godine (NN 41/22):
▪ Integralna energetska obnova – obuhvaća kombinaciju više mjera energetske obnove, a obavezno uključuje jednu ili više mjera na ovojnici zgrade kojima se ostvaruje ušteda godišnje potrebne toplinske energije za grijanje (QH,nd) od najmanje 50% u odnosu na stanje prije obnove. Integralna energetska obnova iznimno može obuhvaćati samo jednu mjeru na ovojnici ako ona rezultira uštedom godišnje potrebne toplinske energije za grijanje (QH,nd) od najmanje 50% u odnosu na stanje prije obnove.
▪ Dubinska obnova – obuhvaća mjere energetske učinkovitosti na ovojnici i tehničkim sustavima te rezultira uštedom godišnje potrebne toplinske energije za grijanje (QH,nd) i primarne energije (Eprim) na godišnjoj razini od najmanje 50% u odnosu na stanje prije obnove.
▪ Sveobuhvatna obnova – obuhvaća optimalne mjere unaprjeđenja postojećeg stanja zgrade te osim mjera energetske obnove zgrade uključuje i mjere poput:
– povećanja sigurnosti u slučaju požara,
– mjere za osiguravanje zdravih unutarnjih klimatskih uvjeta
– mjere za unaprjeđenje ispunjavanja temeljnog zahtjeva mehaničke otpornosti i stabilnosti zgrade, posebice radi povećanja potresne otpornosti zgrade, a može uključivati i druge mjere kojima se unaprjeđuje ispunjavanje temeljnih zahtjeva za građevinu.
ZGRADE KOJE NEMAJU STATUS KULTURNOG DOBRA
- kategorije obnove za zgrade koje imaju status kulturnog dobra sukladno Programu energetske obnove zgrada koje imaju status kulturnog dobra za razdoblje do 2030. godine (NN 143/21):
- Integralna energetska obnova – obuhvaća kombinaciju više pojedinačnih mjera energetske obnove, a obavezno uključuje mjere na ovojnici zgrade kojima se ostvaruje ušteda godišnje potrebne toplinske energije za grijanje (QH,nd) od najmanje 20% ili uštede godišnje primarne energije (Eprim) od najmanje 20% u odnosu na stanje prije obnove;
- Dubinska obnova – obuhvaća mjere energetske učinkovitosti na ovojnici i tehničkim sustavima te rezultira uštedom godišnje potrebne toplinske energije za grijanje (QH,nd) i primarne energije (Eprim) na godišnjoj razini od najmanje 50% u odnosu na stanje prije obnove;
- Sveobuhvatna obnova – obuhvaća optimalne mjere unaprjeđenja postojećeg stanja zgrade te osim mjera energetske obnove zgrade uključuje i mjere poput:
– povećanja sigurnosti u slučaju požara
– mjere za osiguravanje zdravih unutarnjih klimatskih uvjeta
– mjere za unaprjeđenje ispunjavanja temeljnog zahtjeva mehaničke otpornosti i stabilnosti zgrade, posebice radi povećanja potresne otpornosti zgrade, a može uključivati i druge mjere kojima se unaprjeđuje ispunjavanje temeljnih zahtjeva za građevinu
INTENZITET POTPORE
Državne potpore predviđene ovim Natječajem i intenziteti državnih potpora u odnosu na prihvatljive troškove
Aktivnost projekta | Mjere u sklopu aktivnosti projekta | Maksimalni intenzitet potpore* |
I. Izrada projektne dokumentacije | I.1. Energetski pregled i energetski certifikat, prije obnove za zgrade čija ukupna korisna površina ne prelazi 250 m2 I.2. Izrada glavnog projekta energetske obnove I.3. Energetski pregled i energetski certifikat, nakon obnove | a) 85 % |
II. Energetska obnova | II.1. Provedba mjera II.2. Stručni nadzor građenja; Projektantski nadzor; Koordinator zaštite na radu tijekom građenja | a) 60 % b) 80 % c) 80 % |
III. Upravljanje projektom i administracija | a) 85 % b) 85 % c) 100 % | |
IV. Promidžba i vidljivost projekta | a), b), c) 85 % |
* Maksimalni intenzitet potpore (stopa sufinanciranja) prihvatljivih troškova za mjere u okviru aktivnosti projekta pod I.-III. u ovisnosti je o kategoriji obnove:
- a) Integralna energetska obnova
- b) Dubinska obnova
- c) Sveobuhvatna obnova
Za zgrade za koje se provodi kružna obnova intenzitet sufinanciranja ovisi o kategoriji energetske obnove koja će se pri tome provesti.
MAKSIMALNI IZNOS PRIHVATLJIVIH TROŠKOVA
INDIKATIVAN POPIS PRIHVATLJIVIH PRIJAVITELJA
Prihvatljivi prijavitelji u sklopu ovog natječaja mogu biti:
- tijela državne vlasti i državne uprave
- jedinice lokalne ili područne (regionalne) samouprave
- javne ustanove ili ustanove koje obavljaju društvene djelatnosti
- vjerske zajednice koje obavljaju društvene djelatnosti
- udruge koje obavljaju društvene djelatnosti korištenjem javnih ovlasti
INDIKATIVNE PRIHVATLJIVE AKTIVNOSTI
I. Izrada projektno-tehničke dokumentacije
- Energetski pregled i energetski certifikat prije obnove (samo za zgrade čija ukupna korisna površina ne prelazi 250 m2)
- Izrada projektno-tehničke dokumentacije (glavni projekt, prikaz primijenjenih mjera zaštite od požara, prikaz izvedivosti dostupnih visokoučinkovitih alternativnih sustava opskrbe energijom, analiza postojećeg stanja zgrade, elaborati, iskaznica energetskih svojstava zgrade, troškovnik ugrađene opreme i radova, kontrola glavnog projekta s obzirom na mehaničku otpornost i stabilnost, analiza procjene otpornosti na klimatske promjene itd.)
- Energetski pregled i energetski certifikat nakon obnove
II. Energetska obnova
II.1. Provedba mjera:
- Mjere energetske učinkovitosti
- Mjere kružne obnove
- Mjere povećanja potresne otpornosti
- Mjere povećanja sigurnosti u slučaju požara
- Mjere osiguravanja zdravih unutarnjih klimatskih uvjeta
- Mjere za osiguranje pristupačnosti osobama s invaliditetom i smanjene pokretljivosti
- Mjere ugradnje elemenata zelene infrastrukture
- Mjere održive urbane mobilnosti
- Mjere elektromobilnosti
II.2. Stručni nadzor građenja / Projektantski nadzor / Usluga koordinatora zaštite na radu tijekom
Građenja. Provođenje stručnog nadzora izvođenja radova je obavezno.
III. Upravljanje projektom i administracija
IV.Promidžba i vidljivost
KRITERIJI PRIHVATLJIVOSTI
Najvažniji kriteriji prihvatljivosti su:
- Doprinos ostvarenju specifičnih ciljeva PKK
- Odnos između iznosa potpore, poduzetih aktivnosti i postizanja ciljeva
- Raspoloživost potrebnih financijskih sredstava i mehanizmima za pokrivanje dijela vlastitog sufinanciranja troškova operacije (projekta)
- Razina spremnosti za provedbu projekta
KRITERIJI OCJENJIVANJA
- Vrijednost za novac koju projekt nudi (ostvarene uštede)
- Financijska održivost projekta (omjer potpore i uštede)
- Provedbeni kapaciteti (iskustvo u provedbi projekata)
- Dizajn i zrelost projekta (površina i energetsko svojstvo postojeće zgrade, sigurnost u slučaju požara, OIE, …)
- Promicanje jednakih mogućnosti i socijalne uključenosti (pristupačnost i prilagodba predmetne zgrade osobama s invaliditetom i smanjene pokretljivosti)
- Promicanje održivog razvoja (smanjenje emisije CO2 u odnosu na stanje prije energetske obnove)
- Doprinos projektnog prijedloga rješavanju specifičnih razvojnih problema na određenom teritoriju (Indeks razvijenosti općina i gradova)
NABAVA
Kod podnošenja projektnih prijedloga i tijekom provedbe projekta, Prijavitelji (Korisnici) se moraju pridržavati postupka javne nabave za subjekte koji su obveznici Zakona o javnoj nabavi (NN 120/16, 114/22).
U slučaju da Prijavitelj (Korisnik) nije obveznik Zakona o javnoj nabavi, prilikom nabave radova, robe i usluga unutar ovog Poziva dužan je pridržavati se „Pravila o provedbi postupaka nabava za neobveznike Zakona o javnoj nabavi“, koja će biti prilog dokumentaciji Poziva.
OBJAVA NATJEČAJA
Natječaj se očekuje u 2. kvartalu 2025. godine.