PRIHVATLJIVI PRIJAVITELJI
Prihvatljivi prijavitelji u Pozivu „Podrška digitalizaciji poslovanja MSP-ova u procesu industrijske tranzicije hrvatskih regija“ su pravne ili fizičke osobe koje su mikro, mali ili srednji poduzetnici koji imaju najmanje dva zaposlena na puno radno vrijeme (na temelju sati rada) za posljednju godinu za koju postoje dostupni službeni podatci.
Prijavitelj mora biti registriran za obavljanje gospodarske djelatnosti najmanje u godini koja prethodi godini podnošenja projektnog prijedloga. Također, prijavitelj u trenutku podnošenja projektnog prijedloga mora biti registriran za obavljanje prihvatljive djelatnosti u kojoj se provode projektne aktivnosti i mora djelovati u barem jednom tematskom području u okviru S3.
Prijavitelj, trgovačko društvo, mora iskazati pozitivan EBITDA (EBITDA = poslovni prihod – poslovni rashod + amortizacija) za godinu za koju ima zadnje dostupne službene podatke prije podnošenja projektnog prijedloga. Prijavitelj koji vodi poslovne knjige i evidencije sukladno Zakonu o porezu na dohodak mora imati iskazan dobitak prema DOH obrascu za godinu za koju ima zadnje dostupne službene podatke prije podnošenja projektnog prijedloga.
Poslovni prihodi prijavitelja u godini za koju ima zadnje dostupne službene podatke prije podnošenja projektnog prijedloga, moraju biti minimalno 100 % ukupno zatražene potpore.
PRIJAVITELJ KOJI NISU PRIHVATLJIVI
- poduzetnici sa registriranim sjedištem ili podružnicom na području Grada Zagreba
- udruge i dobrotvorne organizacije
- poduzetnici koji posluju u sektoru J 58.2 Izdavanje softvera i K Telekomunikacije, računalno programiranje, savjetovanje, računalna infrastruktura i ostale informacijske uslužne djelatnosti prema NKD 2025.
- poduzetnici koji posluju u sektoru primarne proizvodnje proizvoda ribarstva i akvakulture
RASPOLOŽIVA SREDSTVA
Ukupno raspoloživa bespovratna sredstva po Pozivu iznose : 30.000.000 EUR
- Jadranska Hrvatska – 8.000.000 EUR
- Panonska Hrvatska – 16.000.000 EUR
- Sjeverna Hrvatska – 6.000.000 EUR
IZNOSI I INTENZITETI POTPORA
Najviši iznos bespovratnih sredstava koji se može dodijeliti u okviru Poziva iznosi 120.000 EUR po pojedinačnom projektnom prijedlogu.
- Do 50 % prihvatljivih troškova – srednja poduzeća
- Do 65 % prihvatljivih troškova – mala poduzeća
- Do 80 % prihvatljivih troškova – mikro poduzeća
- Do 85 % prihvatljivih troškova – mikro poduzeća – novoosnovana
PRIHVATLJVOST PROJEKATA
Projekt i planirani rezultati projekta moraju biti u skladu su s definiranim prioritetnim nišama RLV-a Jadranske, Panonske ili Sjeverne Hrvatske sukladno relevantnim RLV Akcijskim planovima za pojedinu regiju.
Sve projektne aktivnosti moraju se odvijati u okviru prioritetnih niša jednog ili više RLV predmetne NUTS 2 regije (regije provedbe projekta), a pripadajući troškovi moraju nastati u prihvatljivoj regiji, i rezultat projekta mora ima ekonomski i društveni učinak u NUTS 2 regiji prijavitelja.
Aktivnosti projekta moraju se odvijati u prihvatljivom sektoru, u skladu su s prihvatljivim aktivnostima ovog Poziva i obavezno uključuju aktivnosti uvođenja digitalnih tehnoloških rješenja, opreme i/ili sustava. Aktivnosti projekta moraju rezultirati modernizacijom proizvodnih procesa i/ili značajnim unapređenjem modela poslovanja i/ili razvojem usluga.
Planirane projektne aktivnosti doprinose ostvarenju minimalno jednog transformacijskog cilja u okviru tematskih prioritetnih područja S3. Predviđeno trajanje provedbe projekta ne smije biti duže od 12 mjeseci od dana početka provedbe projekta, a aktivnosti projekta ne smiju započeti prije podnošenja projektne prijave .
PRIHVATLJIVOST AKTIVNOSTI I TROŠKOVA
Prihvatljive aktivnosti su:
- Uvođenje (nabava i implementacija) digitalnih tehnoloških rješenja, opreme i sustava u proizvodne i/ili poslovne procese poduzeća, uključujući ulaganja u komplementarne vještine zaposlenika
- Savjetodavne usluge povezane s uvođenjem ili upotrebom digitalnih rješenja i tehnologija, uključujući izradu digitalnih strategija poduzeća
Napomena: Aktivnosti pod br. 2. ne mogu se provoditi samostalno, nego isključivo zajedno s aktivnosti pod brojem 1.
Prihvatljivi troškovi u okviru aktivnosti 1. su:
- troškovi nabave standardnih i softvera dizajniranih po mjeri za potrebe korisnika (uključujući i njegovo instaliranje)
- troškovi za licence za nabavu ili nadogradnju softvera (trajne ili najam od najviše od dana nabave do kraja razdoblja provedbe projekta)
- troškovi korištenja usluga računarstva u oblaku (nabava u razdoblju od najviše od dana nabave usluge do kraja razdoblja provedbe projekta)
- troškovi nabave aplikativnih mrežnih rješenja i licenci (trajne ili najam od najviše od dana nabave do kraja trajanja provedbe projekta)
- troškovi nabave i stavljanja u rad računalne opreme (hardware), isključivo za potrebe provedbe projektnih aktivnosti
- edukacija zaposlenika povezana s nabavom digitalnih rješenja i tehnologija, kao dio isporuke usluge do najviše 10% vrijednosti projekta
Prihvatljivi troškovi u okviru aktivnosti 2. su:
- usluge izrade planova i strategija digitalizacije poduzeća, planova za učinkovitije korištenje resursa, automatizaciju procesa i organizaciju poslovanja i sl. (prihvatljivo do najvišeg iznosa troška od 2.000 eura).
Neizravni troškovi po fiksnoj stopi do visine od 5 % prihvatljivih izravnih troškova projekta, koji se odnose na troškove uredskog prostora (najam prostora, režijski troškovi – grijanje/hlađenje, struja, voda, čišćenje, odvoz otpada, telekomunikacije, i sl. te troškovi održavanja uredskih prostora za potrebe provedbe Projekta).
NEPRIHVATLJIV TROŠKOVI
Između ostalog, nisu prihvatljivi:
- Troškovi nabave digitalnih tehnoloških rješenja koja nisu povezana s projektom
- Troškovi izrade/dorade poslovnih web stranica i web shop trgovina
- IT, komunikacijska i ostala oprema te programska rješenja za redovito poslovanje
- Troškovi izrade odredišnih (landing) stranica
KRITERIJI OCJENJIVANJA PROJEKTA
Ocjena kvalitete projektnog prijedloga izvršit će se sukladno kriterijima odabira utvrđenima u nastavku i u Prilogu 3. Postupak dodjele bespovratnih sredstava – Ocjenjivanje kvalitete.
Projektni prijedlog mora kumulativno zadovoljiti sljedeće kriterije:
- Vrijednost za novac koju projekt nudi
- Financijska održivost projekta
- Provedbeni kapaciteti prijavitelja
- Dizajn i zrelost projekta
- Promicanje jednakih mogućnosti i socijalne uključenosti
- Promicanje održivog razvoja
- Doprinos projektnog prijedloga rješavanju specifičnih razvojnih problema na određenom području
PROVEDBA PROJEKTA
Razdoblje provedbe projekta je 12 mjeseci od dana početka provedbe projekta.